31 grudnia 2017

# różne # święta

na ten Nowy Rok...

W ramach życzeń obrazek od Marty Frey.


Myślę, że słowa dopisane w komentarzu przez moją mamę: 
Niech będzie normalnie, niech będzie przepięknie, niech pycha i głupota przed mądrością klęknie - są najlepszymi życzeniami w tym dziwnym otaczającym nas świecie.

Rok temu pokusiłam się o Swoje Własne Noworoczne ABC. Opublikowałam je, czyli  jakby zobowiązałam się wobec wszystkich, którzy docierają na mojego bloga. 
Co z tego wyszło, co jest aktualne, czego nie zrobiłam, co dodam, co wyrzucę? Czuję się jak na publicznej spowiedzi:)


A - absolutnie chciałabym trzymać się mojego Noworocznego ABC- idę w to dalej.
B - bardzo chciałabym być piękna w środku i na zewnątrz , zdrowa i sprawna fizycznie jak najdłużej - ten rok nie był dla mnie łaskawy pod względem sprawności fizycznej, nie wszystko zależy tylko ode mnie, ale nadal chcę być piękna, zdrowa i sprawna, 
C - ciekawa jestem świata, chciałabym zwiedzać i podziwiać kolejne jego zakątki- kontynuuję i mam już plany, gdzie i co chcę zobaczyć, cieszy mnie , że mam partnera w podróży,
D - dziękuję wszystkim tym, którzy są mi życzliwi i liczę na to, że nadal będą ze mną - tak nadal jestem wdzięczna i zachwycona tym, że jest tak dużo życzliwych osób wokół,
E - ech, w tym roku wejdę w drugie pół wieku, to brzmi bardzo poważnie- weszłam i z dumą mówię, że mam 50 lat, 
F - fajnie jest jak coś powstaje spod moich rąk, chciałabym mieć jeszcze masę pomysłów i bardzo dużo czasu na ich realizację - mam wrażenie , że tych pomysłów jest coraz więcej, a czasu coraz mniej.
G - gdy myślę o moich dzieciach, to bardzo chciałabym, żeby w swoim dorosłym życiu były szczęśliwe, by korzystały ze świata, nie krzywdząc innych i same nie zostały skrzywdzone przez innych i świat,- nic dodać nic ująć,
H - hygge - chciałabym umieć pielęgnować i celebrować taką swoją radość życia, cieszyć się tym, co mam, tym, co tworzę i ludźmi wokół - tego muszę się jeszcze dużo uczyć,
I - indywidualność - chciałabym pozwolić innym wokół być sobą, nie narzucać im swojego patrzenia na świat, swoich uczuć i potrzeb,- tu posłużę się tekstem Angeliny- Jaka jest Twoja intencja - być sobą, czy zadowalać innych? Chciałabym zawsze być sobą, a to trudne.
J - jestem szczęśliwa, cieszę się, że mogę tak o sobie teraz powiedzieć i życzę sobie, żeby ten stan trwał jak najdłużej,- Tak, tak, tak.
K - kupiłam trochę przez przypadek buty do biegania, może to znak, że w tym roku powinnam zacząć biegać,- nie zaczęłam, ale buty przydały się do rehabilitacji. Na pewno ruch powinien być w moim życiowym planie.
L - ludzie, wierzę w ich dobro i nawet w trudnych sytuacjach chciałabym nie tracić tej wiary -  tegoroczne perypetie utwierdziły mnie w tym - wierzę w ludzi i ich dobro.
Ł - łapię życie, chciałabym jak najwięcej poznać, zobaczyć, nauczyć się, liczę, że w tym roku znów zrobię coś po raz pierwszy - było kilka rzeczy, które zrobiłam po raz pierwszy oprócz stołu operacyjnego, poznałam kilka technik rękodzielniczych, odwiedziłam sporo nowych miejsc i poznałam nowych ludzi.
M - miłość - chcę kochać i być kochana, to najlepsza siła napędowa w życiu, - i tak dalej, bez miłości nie ma nic.
N - nie zrezygnuję z czytania książek, nawet kosztem snu - to już trochę jak nałóg, kiedy sobie trzeba tłumaczyć  o 3 w nocy, odłóż książkę, jutro, a właściwie zaraz musisz zacząć nowy dzień.
O - obiecuję sobie, że będę sobą, niezależnie od tego co się dzieje wokół, że nie będę wkładać cudzych masek, żeby lepiej wyglądać w oczach innych - patrz pod literą I.
P - pęd życia, muszę trochę zastopować w tym pędzie i powiedzieć czasem sobie, stop, nie muszę tego robić, albo zrobię to później - życie i zdrowie samo powiedziało mi stop.
R - rodzina, jest mi niezbędna jak woda do życia, życzę sobie i  im duuużo zdrowia, - tak jest, zawsze i wszędzie.
S - strach, to dobre uczucie często nie pozwala na zrobienie głupoty, na bezsensowne ryzyko, ale też ostrzega, ze strachu i z rozsądku zrobię sobie prezent na urodziny  - komplet badań lekarskich - kilka jeszcze zalega, trzeba się poprawić. Ale kilka osób skłoniłam do badań.
T - tęsknię za tymi, których już nie ma, uświadamiam sobie wtedy, jak trzeba pielęgnować chwile z tymi, którzy jeszcze z nami są, będę częściej dzwonić, (mamo ty wiesz o co chodzi) - tutaj czeka mnie duża praca, co ja zrobię, że nie lubię rozmawiać przez telefon.
U - uwaga - tak więcej uwagi skierowanej na innych ludzi, czasu i uwagi w rozmowach i kontaktach z innymi - trzymam się tego i to procentuje.
W - wygodnictwo, ważne jest też  żeby czasem odłożyć swoje wygodnictwo na półkę i zrobić coś dobrego dla innych, mimo, że nam się nie chce, że szkoda czasu, że termin nam nie pasuje - staram się, ciekawe jak widzą to inni.
Z - zakładam, że mi się uda!- Musi mi się udać! 
Plan jest nadal aktualny.


3 komentarze:

  1. Na pewno się uda, czego Ci z całego serca życzę. Tak trzymaj.
    Wszystkiego naj... w 2018r. i niech Twoje Abecadło cały czas "żyje".

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje ABC to nie tylko plan ale też mądry sposób na życie - trzymam kciuki za niego :).

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia