21 stycznia 2019

# książka # rodzina

fajna babcia...

Dziś Dzień Babci. Na tym zdjęciu w najjaśniejszej sukience z bukietem w rękach siedzi moja babcia Czesia, mama mojej mamy. Na szczycie schodów siedzi jej mama, moja prababcia Anna.


Mam niewiele wspomnień z babcią. Pamiętam, że była postawną, elegancką panią z koralami na szyi. Nie była siwa, włosy upinała nad karkiem, a grzywkę skręcała w taki rulono-lok wzdłuż glowy.  Pamiętam, że opowiadała różne historie. Gdzieś tam w zakamarkach pamięci utkwiła mi straaaszna opowieść o duchach, które szyły nocą na strychu na maszynie tzn. maszyna sama szyła. Pewnie więcej wiem o babci z opowiadań mojej mamy. I z tych opowiadań zrodziła się książka. Poprosiłam kiedyś mamę, by spisała różne historie ze swojego dzieciństwa. Dostałam prawie pięćdziesiąt opowiadań. Z nich i ze zdjęć z rodzinnego starego albumu zrobiłam książkę.  Książkę pod choinką znalazły wszystkie wnuczęta i dzieci mojej mamy. Kruszyna to moja mama.



Z okazji dzisiejszego  i jutrzejszego święta wspomnienia mojej mamy o jej babci i dziadku.






Uważam, że fajną babcię maja moje dzieci:)

7 komentarzy:

  1. Cudowne wspomnienia i pięknie zapisane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały pomysł ze spisaniem tych wspomnień! I jaka piękna pamiątka dla przyszłych pokoleń. Gratuluję i zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały prezent dostałaś w postaci spisanych wspomnień. To chyba najlepszy prezent jaki można dostać. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Takie książki są najlepsze, bo pisane całym sercem i przepełnione miłością najszczerszą. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To się nazywa pamiątka. Pięknie oprawiona :).

    OdpowiedzUsuń

  6. Your blog is very nice,Thanks for sharing good blog.
    ฝาก-ถอน

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia