25 marca 2020

# pomagamy # szyte

#szyjemymaseczki #zostanwdomu #pomocdlamedyka


Mam maszynę, mam bawełnę, mam czas - szyję maseczki. Kiedy podjęłam tę decyzję, nie myślałam komu i jak je przekażę. Brakiem okazała się gumka, ale słowa szyję maseczki okazało się kluczem, który otworzył schowki hurtowni LANDPAS w Gdańsku. Dziękuję!




Po dwóch dniach szycia przeliczyłam stan - miałam 88 maseczek! Ósemka to wg. numerologii chińskiej bogactwo, a podwojona ósemka to szczęście, wielkie szczęście!  wniosek - wirus nie ma z nami żadnych szans. A ja mam szczęście, że mogę pomóc! Słowa lekarza - dziękuję, wczoraj mieliśmy na stanie 6 szt. maseczek - nie wymagają komentarza .


Szyłam z tego schematu. Jeśli ktoś ma pytania o szczegóły- odpowiem.



A na koniec informacja o używaniu takich maseczek, w związku z różnymi komentarzami. Informacja od pana doktora, który odebrał ode mnie maseczki:)


Po konsultacji z epidemiologiem proponujemy, żeby do samodzielnego wyrobu maseczek używać materiału w 100% bawełnianego o gramaturze 115g/m² (+/-5%), najlepiej antyalergicznego. Przy konieczności codziennego wychodzenia z domu warto mieć 3 maski i prać je, przelewać wrzątkiem lub piec w piekarniku w temp. 70 st. przez 30 min. po każdym użyciu.

Jeżeli jeszcze nie macie masek możecie owinąć twarz szalikiem lub chustą (to dużo lepiej niż nic) - powstrzyma to przed nawykowym bezpośrednim dotykaniem nosa i ust, zmniejszy prawdopodobieństwo wniknięcia koronawirusa do organizmu oraz - jeśli jesteście zarażeni - ograniczy rozprzestrzenianie się wirusa na odległość.

⚠️ Pamiętajcie, żeby przed zdjęciem maski dokładnie umyć lub zdezynfekować ręce.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca stosowanie płynów dezynfekujących na bazie alkoholu (min. 60%). Ponadto, należy pamiętać o prawidłowym myciu rąk wodą z mydłem - przez minimum 30 sekund.

❗️Jeśli tylko możecie ZOSTAŃCIE W DOMU - nie ma obecnie lepszej ochrony. Oczywiście, jeżeli jesteście objęci kwarantanną nawet w masce nie wolno Wam wychodzić ☣️

👉 Myjmy często i dokładnie ręce, nie witajmy się przez ich podanie, zostańmy w domu, kiedy tylko to możliwe, odkażajmy smartfony, płaćmy kartą, zachowujmy dystans w rozmowach bezpośrednich, a z bliskimi kontaktujmy się telefonicznie albo online 👨‍👩‍👧‍👦💕
Na każdym z nas spoczywa obecnie ogromna odpowiedzialność dotycząca zdrowia naszych rodzin i nas samych! 😷

5 komentarzy:

  1. Dobra robota i na dodatek twarzowe.
    Ja robię z ręcznika papierowego. Wystarczą 3 arkusze, 2 gumki recepturki i 4 zszywki plus zszywacz. Noszę przy sobie i od razu wyrzucam po skorzystaniu.
    Zdrowe pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu świetna sprawa jesteś wielka brawo - maseczki rewelacyjne :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! A sama nosisz maskę? bo ostatnio z kim nie rozmawiam szyją maski ale nie noszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za wzór. Skorzystam szyjąc dla siebie . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia