31 marca 2011

# igłą i nitką # jak to jest zrobione

jak się rodził królik, a właściwie dwa...

 31 marca 2011
Spróbowałam uszyć coś a la Tilda. Uszyłam sztuk dwa - dwa króliki. Czemu dwa jednakowe? Wtajemniczeni wiedzą. A że wyszły całkiem, całkiem - podzielę się z Wami jak to zrobiłam.
To będzie długi post z dużą ilością zdjęć, żeby wszystko było wiadomo - co i jak.



Jak  to jest zrobione - TILDOWY KRÓLICZEK


1.Mamy formę na króliczka, możemy ją sobie dowolnie powiększyć.


 2. Wycinamy sobie elementy z papieru, jak ktoś chce trwalsze - to z kartonu.


3.Odrysowujemy sobie poszczególne elementy. Na jednego królika: 2x noga, 2x ręka, 1x brzuszek na złożonej na pół tkaninie. Ja wykorzystałam błękitną poszewkę na poduszkę z Ikei (2,99zł), z której wydłubałam wypełnienie na wypełnianie brzuszków szytych maskotek.


 4. Uszka  - sztuk dwie odrysowałam sobie na połączonych kawałkach niebieskiej i białej tkaniny,
 chciałam żeby spody uszek były białe.


5. Maszyną przeszywamy po odrysowanych liniach.




 6. Wycinamy przeszyte elementy.


7. Przewracamy wszystko na prawą stronę.


8. Wypychamy wszystkie elementy. Ja wykorzystałam włókninę z poduszki.
 Jeśli ktoś woli płaskie uszka, to ich nie wypycha.


9. Nóżki przyszywamy na maszynie, ja wcześniej sfastrygowałam, żeby podczas szycia nic nie wylazło.



10. Rączki przyszywamy ręcznie.


11. Uszka również przyszywamy ręcznie, ja zrobiłam to po szwie na łebkach.


12. Oczka i noski tez wyszywamy ręcznie, ja zrobiłam to muliną, która jest miękka
 i lepiej układa się niż kordonek


Króliki są gotowe, czas na ubranko.

 Szyjemy spodenki i kapelusik.

1. Mamy formę. Powiększamy jeśli chcemy - odpowiednio do królika.


2. Wycinamy elementy.


3. Odrysowujemy i wycinamy z materiału : 2x szelki, 1x przodzik, 2x nogawka ( szablon- to pół nogawki). 
Z kapeluszem zrobiłam tak jak przy szyciu królików.
Na złożonym materiale obrysowałam, przeszyłam i dopiero wycięłam.


4. Po przeszyciu przewracamy kapelusz na prawa stronę i składamy kapelutek.




5. Szeleczki i przodzik spodenek zszywamy na maszynie.



6. Przewracamy na prawą stronę.


7. Nogawki przed zszyciem podkładamy maszyną, przeszywamy również pas spodenek.


8. Jedna nogawkę przewracamy na prawą stronę i wsuwamy w drugą, ułatwi to
 nam zszycie nogawek razem.


10. Przodzik i szeleczki z tyłu przyszywamy maszyną, z przodu szelki przyszywamy za pomocą guziczków. Szeleczki krzyżujemy, żeby lepiej leżały na plecach.


Gotowy strój.


Zdjęcie portretowe.


Króliki na wiosennym spacerze.




Ps. Jeśli ktoś zechce pochwalić się królikiem uszytym, według moich podpowiedzi - będzie mi bardzo miło. Chętnie zamieszczę  tutaj zdjęcie takowego zwierza, by inni też mogli podziwiać.

20 komentarzy:

  1. Boooooooskie, gdybym miała taki talent to też zrobiłabym dwa dla moich bliźniaków :)
    Jednak przy moich zdolnościach pozostaje mi tylko podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś mi one przypominają, ale jeszcze nie wiem dokładnie co... A tak na marginesie: bon voyage!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Super instrukcja. Nigdy jeszcze nie szyłam na maszynie a zawsze chciałam mieć takiego królika. Dzięki Twojemu opisowi chyba się skuszę i spróbuję takiego uszyć u mamy (sama nie mam maszyny:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. wow..fajniutkie króliczki uszyłaś

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale wszystko pokazałaś.Króliczki są przeurocze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Za sprawą przecudnych królików więcej wio.sny w Twoim ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wspaniałe kroliki jestem nimi oczarowana-są super:)i ładnie komponują się wśród kwiatków:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super Ci wyszły te króliki i jaki kurs szycia przejrzysty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ovata nadaje się do wypełnienia, czy królika można bezpiecznie wyprać?

    OdpowiedzUsuń
  10. Z watą bym nie ryzykowała, może się skołtunić. Ja daję wypełnienie z poduszek i te nadaje się do prania.

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja!!!!!!! już mnie swędzą rączki do uszycia króliczka :):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zające są FANTASTYCZNE!!! Szukałam tutorialu jak szyć takie laleczki i Twoje instrukcje są bardzo przydatne.
    Zamierzam z nich skorzystać i jak tylko wyzdrowieję to wezmę się do roboty.
    Efektami na pewno się pochwalę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Super kursik i bardzo przydatny. Bardzo pomógł mi w uszyciu mojego pierwszego królisia. A pod tym adresem dowód
    http://zalesinek.blogspot.com/2011/07/moje-pierwsze-proby-szycia.html
    Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczne króliczki:) od dłuższego czasu zabieram się aby zrobić samej, ale wydawało się to trudne. Dzięki za super kursik, teraz na pewno się zmotywuje do pracy. pozdrawiam, Ina

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki za przejrzysty tutorial... od dawna chciałam się zabrać za królika i nie wiedziałam jak... teraz wszystko jasne :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie wyszła ta dwójka :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny tutorial!! Aż chce się samemu spróbować:).

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne królisie. Mój poczyniony na ich podstawie. https://mymotea.wordpress.com/2015/02/24/krolik-tilda-bunny/ Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia