25 czerwca 2017

# coś z niczego # jak to jest zrobione

jak uszyć bardzo prosty fartuszek...

Jeśli macie ok. godziny czasu, kawałek sznurka (150cm) i kawałek materiału ( z 75 cm materiału o szerokości 140cm wyjdą nam dwa fartuszki) - możecie zostać posiadaczami prostego, ale efektownego fartuszka.



 Z posiadanej tkaniny wycinamy sześciokąt, taki jak niżej. Przy wstawianiu zdjęcia zauważyłam, ze wszystkie wymiary oprócz 26 cm koncza sie na 5.  Myślę, że jeśli będzie 25cm też będzie pięknie. Wymiary można zmodyfikować, mi się wycięły takie i uznałam, że fartuszek ma uniwersalny rozmiar, pasuje na wszystkich w rodzinie.


  Po wycięciu sześciokąta możemy poprzyszywać dekoracje. Ja wykorzystałam posiadane bawełniane koronki. Przyszywamy je teraz, by potem zakładając brzegi, ładnie schowały sie też brzegi naszywanych dekoracji. Możemy też naszyć kieszonkę.


Potem podszywamy brzegi zaznaczone na rysunku czerwoną kreską. Żeby sie nam fartuszek nie strzępił, najlepiej zawinąć dwa razy i przeszyć.



 I mamy coś takiego.


 Teraz zabieramy się za dwa nieobrębione brzegi. Tutaj tworzymy tunele. Tak szerokie, żeby można w nie wciągnąć posiadany sznurek.


Musimy mieć ok 150-160cm sznurka i wciągamy go zgodnie z poniższym rysunkiem.


 Tak to wygląda na lewej stronie po wciągnieciu sznurka.


 I tadaaam mamy fartuszek:)

 

 A jak się rozpędzimy mamy ich więcej:)

5 komentarzy:

  1. Jak pokazujesz to wydaje się proste, ale maszyna tak mnie nie lubi... a ręcznie nie lubię szyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie przedstawiony kursik mam wrażenie że mogłaby dać radę. Ślicznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie przedstawiony kursik mam wrażenie że mogłaby dać radę. Ślicznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy fason fartuszka, mam taki sam materiał i tak leży i leży, a teraz chyba już wiem co z niego uszyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten fartuszek, przypomina mi czasy szkolne. Nie wiem tylko, czy dałabym radę sama uszyć, bo nigdy nie miałam zdolności do takich prac.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia