25 lipca 2019

# coś z niczego # eko

woskowijki...

Woskowijki- człowiek cały czas się uczy. Jeszcze niedawno nie wiedziałam, co to takiego ( Ilona dzięki). Teraz już wiem. 
To tkanina bawełniana odpowiednio przygotowana, która z powodzeniem zastępuje folię spożywczą. Można w nie pakować kanapki, czy przykrywać miski, talerze zamiast folią.
Używanie takiej woskowijki, choć w maleńkim stopniu przyczyni się do tego by śmieci było mniej. Czyli warto!
Jak warto - to muszę woskowijkę mieć, jak muszę mieć - to sobie zrobię. Jak zrobię - to nie jedną. No i powstało ich kilka:) 


Czego potrzebujemy do zrobienia woskowijki?
- bawełnianej szmatki,pszczelego wosku, żywicy i oleju jojoba, by woskowijka była elastyczna i nie wykruszał się z niej wosk.


Mądrzy ludzie w sieci mówią - 100g wosku / 15 ml oleju / żywicy.   Mieszankę rozgrzałam w kąpieli wodnej.


 Próbowałam nakładać gąbką, ale nie szło mi, odpowiednio rozgrzaną mieszankę, nakładałam w końcu pędzlem.

 Potem prasowanko na papierze i przez papier do pieczenia - najlepiej starym żelazkiem, bo zawsze trochę wosku wycieknie:) Zabezpieczamy też podłoże, na którym prasujemy. Ja położyłam stary ręcznik.

I mam swoje woskowijki, które pod wpływem ciepła rąk lekko się sklejają i otulają produkt. Zobaczymy jak chlebek będzie się czuł w takim ubranku.

 Do kanapek przygotowałam woskowijki ze sznureczkiem i guzikiem, żeby nie było niespodzianek.

4 komentarze:

  1. bardzo fajny patent! spotkałam już takowe i zastanawiałam się nad kupnem, a tutaj - proszę! taki przejrzysty tutorial :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek ma sie dobrze, wartosobie takie woskowijki sprawić:)

      Usuń
  2. Pomysł wart wykorzystania i wcale nie jest bardzo trudny.
    Dziękuję za kursik

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i na pewno wart wypróbowania

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia