12 sierpnia 2016

# dziergane # jak to jest zrobione

schemat Pikachu od kreatywnejnudy... Free Crochet Pattern Pikachu

Zgodnie z obietnicą mój własny schemat na Pikachu.


Tak wyglądała wersja schematu, która powstała w trakcie pracy. Ciekawe czy udałoby się komuś go zrobić na jej podstawie:)
Wszystko tu jest:)



Tutaj zebrałam dobre rady doświadczonych ,,Szydełkarek", które się mogą przydać w trakcie pracy.

Potrzebujemy:
  • trzy kolory nitek
  • wypełnienie ( u mnie silikonowa kulka)
  • oczy ( u mnie tzw. bezpieczne)
  • kordonek do wyszycia buźki
  • filc na policzki
  • i koniecznie szydełko:)


Taki zestaw będziemy mieli po wydzierganiu wszystkich elementów.


 Zaczynamy pracę:)

  • Cyfra w nawiasie oznacza liczbę końcowych oczek w danym okrążeniu.
  • zapis pomiędzy *...... * powtarzamy określoną ilość razy.


Nóżki

1. magic ring (6)
2. w każdym oczku dwa półsłupki (12)
3. *1 półsłupek, 2  półsłupki  w jednym* powtarzamy 6 razy (18)
4. (18)
5. (18)
6. (18)
Zakończamy oczkiem ścisłym i ucinamy nitkę.
Robimy dokładnie taką samą drugą nóżkę, przy drugiej nie robimy oczka ścisłego i nie ucinamy nitki


Kiedy mamy dwie nóżki łączymy je razem pięcioma półsłupkami. Mam nadzieję, że zdjęcia  pokazują jak to się robi.


Tak to wygląda po połączeniu.




i działamy dalej

Tułów i główka

1. dookoła obu  połączonych nóżek robimy 32 półsłupki (32)



2. *3  półsłupki, 2  półsłupki w jednym* powtarzamy 8 razy (40)
3. (40)
4. (40)
5. (40)
6. *4  półsłupki, 2  półsłupki  razem* powtarzamy 6 razy i jeszcze 4 półsłupki (34)
7. (34)
8. *3 półsłupki , 2  półsłupki razem* powtarzamy 6 razy i jeszcze 4 półsłupki (28)
9. *2  półsłupki , 2 półsłupki  razem* powtarzamy 7 razy (21)
10. *1 półsłupek, 2  półsłupki razem* powtarzamy 7 razy (14)
11. (14)
wypychamy nóżki i tułów i zmieniamy kolor nitek  na kolor główki
12. (14)
13. *1 półsłupek, 2 półsłupki  w jednym * powtarzamy 7 razy (21)
14. *2 półsłupki, 2 półsłupki  w jednym * powtarzamy 7 razy (28)
15. (28)
16. *3 półsłupki, 2 półsłupki  w jednym * powtarzamy 7 razy (35)
17. *4 półsłupki, 2 półsłupki  w jednym * powtarzamy 7 razy (42)
18. (42)
19. (42)
20. (42)
21. *4 półsłupki, 2 półsłupki razem* powtarzamy 7 razy (35)
22. (35)
mocujemy oczy jeśli mamy tzw. bezpieczne, jeśli przyszywamy koraliki - możemy to zrobić na koniec:)
23. *3 półsłupki, 2 półsłupki razem* powtarzamy 7 razy (28)
24.  *2 półsłupki, 2 półsłupki razem* powtarzamy 7 razy (21)
25.  *1 półsłupek, 2 półsłupki razem* powtarzamy 7 razy (14)
wypychamy główkę
26. * 2 półsłupki razem*powtarzamy 7 razy (7)
27.  * 2 półsłupki razem*powtarzamy 3 razy
kończymy główkę, odcinamy nitkę i chowamy ją



Łapki ( robimy oczywiście dwie sztuki)

1. magic ring (6)
2. w każdym oczku dwa półsłupki (12)
3. (12)
4. (12)
5. *4 półsłupki, 2 półsłupki razem * powtarzamy 2 razy (10)
6. -12. rząd (10)
13. *3 półsłupki, 2 półsłupki razem * powtarzamy 2 razy (8)
14. (8)

Łapki doszywamy do tułowia.

Uszka

Zaczynamy czarnym kolorem
1. magic ring z 3 oczek, lub jak kto woli 3 półsłupki w 1 (3)
2. 2 półsłupki w każdym (6)
3. (6)
zmieniamy kolor na żółty
4. * 2 półsłupki, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 2 razy (8)
5. * 3 półsłupki, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 2 razy (10)
6 - 9 rząd. (10)
10.  * 3 półsłupki, 2 półsłupki razem* powtarzamy 2 razy (8) 
11. (8)
12. (8)

Czapka - kapturek

1. magic ring (6)
2. w każdym oczku dwa półsłupki (12)
3.* 1 półsłupek, 2 półsłupki w jednym* potarzamy 6 razy (18)
4. * 2 półsłupki, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 6 razy (24)
5. * 3 półsłupki, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 6 razy (30)
6.*4  półsłupki, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 6 razy (36)
7. * 5 półsłupków, 2 półsłupki w jednym* powtarzamy 6 razy (42)
8-11. (42)
12. *5 półsłupków, 2 półsłupki razem* powtarzamy 6 razy (36)
13.(36)
kończymy oczkiem ścisłym i obcinamy nitkę

Ja pokusiłam się o zrobienie zapięcia, żeby kapturek nie spadał 
- od ostatniego oczka zrobiłam 12 oczek łańcuszka
- potem wkłułam się w 7 oczko od szydełka i wracając po łańcuszku zrobiłam po jednym półsłupku w każdym kolejnym oczku.Powstał taki ogonek z pętelką na guziczek.



Do kapturka przyszywamy uszka.




Wyszywamy oczka, nosek , buźkę i policzki.
 Ja policzki zrobiłam za pomocą filcowania na sucho, ale równie dobrze mogą być wyszyte lub przyklejone z kawałeczków filcu.


Ogonek

1. 7 oczek łańcuszka
2. zawracamy i 6 półsłupków  po jednym w każdym oczku zaczynając od drugiego oczka od szydełka
3. zawracamy i 6 półsłupków 
4. zawracamy i 3 półsłupki
5. zawracamy i 3 półsłupki
6. zawracamy i 3 półsłupki i 3 oczka łańcuszka
7. Zawracamy i 6 półsłupków
8. zawracamy i 6 półsłupków
zmieniamy kolor
9. zawracamy i 2 półsłupki
10. zawracamy i dwa półsłupki. 
Kończymy pozostawiając nitkę do przyszycia ogonka.





Piorunkowy ogonek doszywamy do tułowia, a na tułowiu wyszywamy pokemonowe łatki.




I mamy całego Pikachu. 
Życzę miłej pracy. Jeśli ktoś będzie miał jakiś problem, coś jest nie jasne  - pytajcie - odpowiem. 

Ale mam jedną wielką prośbę, jeśli zrobicie stworka na podstawie mojego schematu  - podlinkujcie, 
że wzięliście go ode mnie. Dziękuję!

 Miło mi będzie jeśli w komentarzach zamieścicie lub prześlecie zdjęcie swojego Pikachu wg.mojego schematu.

2 komentarze:

  1. Oczarowana, aż brak słów! Jesteś czarodziejka , gratuluje zdolnych łapek i pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za udostepnienie schematu wykonania Pikachu.super wykonanie zrozumiały opis wykonaniaPozdrawiam i zycze dalszych sukcesów.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do prowadzenia bloga. Dziekuję.

Polskie Rękodzieło - katalog blogów



:)

:)

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011

brązowy medal - Najlepsza praca roku 2011
www.craftladies.org

Hobby, rękodzieło, nasza kreatywność

wyróżnienia